План роботи ШМО

ПЛАН РОБОТИ

 МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

вчителів природничо – математичного циклу

на 2024/2025 навчальний рік. 

Голова методичного об’єднання: Шведенко В.О.

Проблемне питання школи:

«Педагогіка партнерства – ключовий

компонент формули нової української школи»

 Методична проблема:

 «Створення інноваційного освітнього простору на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму»

ІІІ ЕТАП Практичне дослідження проблеми»

Проблемне питання МО

вчителів природничо – математичного циклу:

"Формування інноваційного освітнього середовища для вивчення природничих наук на основі педагогіки партнерства та дитиноцентристського підходу: від теорії до практики"

Члени методичного об’єднання:

п/п

ПІБ вчителя

Посада

1.

Гузь Наталія Миколаївна

Вчитель географії

2.

Арестенко Тетяна Володимирівна

Вчитель біології

3.

Бруй Тетяна Федорівна

Вчитель математики

4.

Манько Володимир Андрійович

Вчитель хімії

5.

Шведенко Віктор Олексійович

Вчитель фізики

6.

Новіков Руслан Анатолійович

Вчитель інформатики

 Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу:

    У 2023/2024 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо - математичного циклу  спрямовувало свою роботу над реалізацією методичної проблеми: «Створення інноваційного освітнього простору на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму»

 1. Реалізацію методичної теми методичного об’єднання вчителів природничо - математичного циклу «Особливості впровадження інноваційних технологій в освітній процес з урахуванням педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму»

2. Підвищення рівня професійної компетентності та удосконалення рівня самоосвіти педагогів.

3. Втілення нових підходів щодо професійного зростання педагогів методичного об’єднання.

4. Формування та розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, морально - психологічних якостей громадянина - патріота.

 Навчання предметів природничо-математичного циклу: фізики і астрономії, хімії, математики, інформатики здійснюється за навчальними програмами Міністерства освіти і науки України. У 2023/2024 навчальному році було проведено шість засідань методичного об’єднання. Розглядалися нормативно - правові документи щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, про сімейне навчання, про завершення навчального року та заповнення журналів. Питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів. Календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри. Розглядалися: Закон України Про загальну середню освіту, Державний стандарт базової середньої освіти, Професійний стандарт вчителя. Обговорено доповіді:

1. 1. Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються в шкільному курсі інформатики в умовах НУШ (Новіков Р.А.)

2. Підсилення мотивації учасників освітнього процесу інформаційно-комунікаційних технологій для успішного оволодіння географічними знаннями і навичками. (Гузь Н.М.)

3. Привернення уваги учнів та дорослих до ролі природничих дисциплін у суспільному житті та розвитку суспільства в цілому (шляхом перегляду серії мотивуючих відеороликів за участю відомих осіб з прикладами практичного застосування математики у професії та житті людини) (Бруй Т.Ф.)

4. Застосування елементів інноваційних технологій на уроках біології та географії. (Арестенко Т.В.)

5. Особливості методики уроків із застосуванням компетентністного підходу в освітньому процесі НУШ (Шведенко В.О.)

6. Елементи екологічної освіти на уроках хімії (Манько В.А.)

 Для всебічного розвитку особистості учня та розвитку його творчого потенціалу кожен вчитель ШМО намагався використовувати якомога більше нестандартних форм та методів роботи на уроках, залучити якомога більше учнів класу для роботи над творчими завданнями на уроці і позаурочних заходах. Організовано дистанційне навчання, під час якого вчителі використовували сайт школи, соціальні мережі та різні платформи. Кожен вчитель працював над самоосвітою та методичною темою впродовж навчального року. На засіданнях МО, показових уроках, позакласних заходах, педрадах ділились своїми творчими досягненнями. Вважаю, що робота вчителів природничо-математичних дисциплін впродовж 2023-2024 навчального року була плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний вклад у освітній процес. План роботи методичного об’єднання на поточний навчальний рік в цілому виконаний.

Однак поряд з позитивними результатами в роботі МО є і недоліки: позакласна робота носила епізодичний характер; недостатня робота з дітьми по залученню їх до участі в різноманітних конкурсах.

Аналіз роботи педагогів, членів МО, дає підставу зробити висновок, що роботу МО вважати задовільною.

 Головні напрями роботи на навчальний рік:

Головною метою методичної роботи МО вчителів природничо-математичного циклу є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

Для досягнення цієї мети визначено такі завдання МО:

·        вивчення директивних документів  про школу та НУШ;

·        забезпечення планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках хімії, біології і екології, географії, фізики та астрономії та математики;

·        корекція модельних програм їх обговорення та представлення на затвердження педагогічній раді;

·        проведення предметних тематичних заходів (вікторин, вечорів, конкурсів, предметних тижнів);

·        організація творчих звітів;

·        впровадження новітніх технологій навчання;

·        підбір актуальних проблемних тем для виховання соціалізації учнів з особливими освітніми потребами;

·        затвердження індивідуальних планів науково-методичної роботи вчителів природничо-математичних наук;

·        вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів природничо математичного циклу;

·        допомога вчителям в організації самоосвіти;

·        вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду;

·        накопичення і систематизація інформації, що стосується профорієнтації учнів;

·        створення найкращих умов для самостійного вибору професійного шляху учнями, але з урахуванням прогресивних змін у суспільстві;

·        розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань);

·        участь в атестації педагогічних працівників.

Система освіти методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спирається на такі головні напрями:

·        підвищення науково-теоретичної підготовки учителів МО.

·        вдосконалення методичної підготовки:

·        опрацювання нових навчальних програм з предметів та підручників;

·        підвищення якості освітнього процесу;

·        організація позакласної роботи з предметів;

·        організація самоосвіти вчителів МО;

·        організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів.

 

Завдання МО вчителів природничо-математичного циклу у новому навчальному році та проблемні питання, над якими працюватимуть вчителі методичного об’єднання:

·        пошук нових підходів до оновлення змісту;

·        досягнення високих освітніх рівнів, розвиток дитячої обдарованості, упровадження нових методик, педагогічних інноваційних технологій, програм і підручників;

·        вдосконалення індивідуалізації, диференціації освітнього процесу з предметів природничо-математичного циклу;

·        підвищення рівня знань, умінь і практичних навичок учнів з предметів природничо-математичного циклу.

 Організаційна робота

 ü Обговорити і затвердити план роботи МО на 2024-2025 н. р.

ü Періодично контролювати виконання навчальних програм природничо-математичного циклу.

ü Здійснювати контроль за проведенням вчителями уроків та позакласних заходів, надавати методичну допомогу вчителям – членам МО.

ü Скласти графік проведення показових уроків.

ü Провести анкетування вчителів МО з метою виявлення проблемних питань, пропозицій до складання річного плану.

Мета роботи методичного об’єднання:

- допомога членам ШМО в питаннях методичного забезпечення реалізації продуктивного навчання;

- продовжити роботу з новими підручниками для 5 - 7 класів за оновленими навчальними програмами і підбір відповідних методів навчання;

- підготовка учнів до мультимедійного тестування;

- створення умов для забезпечення експериментальної діяльності;

- вдосконалення системи позакласної роботи різноманітними творчими завданнями;

- працювати над формуванням особистості здатної орієнтуватися у складному життєвому просторі шляхом повної інтеграції навчальних дисциплін.

План роботи

 методичного об’єднання

вчителів природничо-математичного циклу

 на 2024 – 2025 навчальний рік:


№ п/п

Тема засідання

Дата проведення

1

Про завдання методичної роботи на 2024 - 2025 н. р.

Серпень 

2

Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти  5 - 9 класів відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти

Жовтень

3

Комфортне, безпечне, інклюзивне, розвивальне та мотивуюче середовище – результат спільної діяльності учасників освітнього процесу та пріоритетна вимога внутрішньої системи якості освіти

Грудень

4

Діяльність педагогів закладу освіти щодо створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів,

формування творчо мислячої особистості, здатної до продуктивної праці в динамічному світі

Лютий

5

Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму та конструктивної співпраці учасників освітнього процесу – показник якості управлінських рішень

Травень

 

 

 

 

№ з/п

Зміст

Відповіда-

льний

Форма проведення

Термін

виконання

 

1.

Засідання № 1

 

Тема: «Про завдання методичної роботи на 2024 - 2025 н. р.»


Тема: Організація
освітнього процесу у 2024/2025 навчальному році.

1. Аналіз роботи ШМО за 2023/2024 навч.р. Корегування планів роботи на 2024/2025 навчальний рік.
2. Вивчення особливостей викладання предметів природничо - математичного циклу у 202
4/2025 навч.р.  Вивчення нових програм, змін до діючих програм, врахування їх при плануванні уроків.
3. Погодження календарно- тематичних планів з предметів природничо-математичного циклу.

4. Затвердження графіка проведення відкритих уроків та позакласних заходів з предметів природничо-математичного циклу.
5. Аналіз результатів  контрольних робіт (202
3-2024навч. р.), організація підготовки учнів, поради учителям, учням, батькам. Завдання членам методичного об’єднання на 2024–2025 навчальний рік.

 

 

Завдання членам МО:

1.   Опрацювання нормативних документів:

-   програм та основних вимог до викладання предметів природничо-математичного циклу;

-  критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягнень учнів;

-  вимог до ведення шкільної документації.

2.  Складання і затвердження календарно-тематичних планів.

3.  Взаємовідвідування уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник МО

 

 

Члени МО

 

 

Керівник МО

 

 

Керівник МО

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт  

 

 

Інформація  

 

 

 

Обговорення

 

 

 

Обговорення

 

 

Інформація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вересень

2.

 

Засідання № 2

 

Тема: «Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти  5 - 9 класів відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти»

 

1. Затвердження моделі оцінювання результатів навчання здобувачів освіти 5 – 7 класів НУШ вчителів природничо-математичного циклу .

2.Інноваційні технології навчання у сучасній школі.
3. Реалізація діяльнісного підходу до навчання предметів природничо-математичного циклу через використання дистанційних технологій
4.Майстер-клас. «Інтерактивні технології навчання, сучасні сервіси».

5. Адаптація учнів 5-х класів до навчання в школі. Особливості викладання навчальних предметів в 5,6,7 класах НУШ.

 

 

 

 

 

Завдання членам МО:

1.  Складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями.

2.  Взаємовідвідування уроків.

3.  Розвивати на уроках творчі здібності учнів з метою їх успішної соціалізації.

4. Підготуватися (індивідуально)до проведення предметного тижня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 

Члени МО

 

Керівник МО

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення

Презентація

 

Інформація

 

Майстер-клас

 

Інформація 

 

Виступ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом І семестру

3.

 

Засідання № 3

 

Тема: «Комфортне, безпечне, інклюзивне, розвивальне та мотивуюче середовище – результат спільної діяльності учасників освітнього процесу та пріоритетна вимога внутрішньої системи якості освіти».

 

1.  Впровадження STEM-технологій (з використанням міжпредметних зв’язків), як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти.

2.  Практичне заняття з педагогами на тему: «Банк інновацій».

3.  Сприяння організації роботи щодо публікацій розробок уроків, виховних заходів у фахових виданнях та онлайн-ресурсах

4.  Моніторинг навчальних досягнень учнів 5-11 класів з предметів природничо-математичного циклу за І семестр.

5.  Роль предметів природничо-математичного циклу в становленні особистості учня.

 

 

 

Завдання членам МО

1.  Взаємовідвідування уроків та їх аналіз

2.  Працювати над позитивним емоційним навантаженням уроків.

3. Опрацювання педагогічної преси за фахом.

4. Активізувати діяльність професійних спільнот ліцею у контексті роботи над

проблемною темою: «Розвиток ініціативи і творчості кожного вчителя та впровадження результатів наукових досліджень в практику своєї роботи»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 

 

 

Члени МО

 

 

 

Керівник МО

 

Директор

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмін

думками і досвідом

 

Мастер-клас

 

 

 

Тренінг

 

 

Інформація

 

 

Виступ

Протягом року

4.

 

Засідання № 4

 

Тема: «Діяльність педагогів закладу освіти щодо створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів,

формування творчо мислячої особистості, здатної до продуктивної праці в динамічному світі».

 

1.  Формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації під час вивчення предметів природничо-математичного циклу.

3.  Проведення навчальних екскурсій – важлива складова у викладанні предметів природничо-математичного циклу

4.Про особливості проведення навчальних проєктів. 

5. Залучення членів методичного об’єднання до участі у фахових та методичних заходах обласного та Всеукраїнського рівнів

 

 

 

Завдання членам МО:

1.  Використовувати в навчальному процесі нові технології навчання та активні форми тематичного оцінювання, спрямовані на розвиток свідомості учня з порушеннями слуху, підвищення ефективності і якості освіти.

2. Приділяти належну увагу мотивації навчальної діяльності учнів  НУШ.

3. Залучення педагогічних працівників закладу до участі у обласних творчих групах.

4. Взаємовідвідування уроків та їх аналіз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Члени  МО

 

 

 

Керівник МО

 

 

Члени  МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмін досвідом

 

 

Виступ

 

 

 

Інформація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Березень

 

 

 

 

Протягом ІІ семестру

5.

 

Засідання № 5


Тема: «Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму та конструктивної співпраці учасників освітнього процесу – показник якості управлінських рішень».

 

1. Аналіз виконання навчальних програм членами шкільного методичного об´єднання.
2. Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів
з порушеннями слуху, їх участі в олімпіадах, конкурсах.
3. Звіт вчителів ШМО природничо-математичного циклу самоосвітню діяльність за рік (друкування, участь у професійних конкурсах, робота з обдарованими учнями)
4. Творча майстерня вчителя «Наступність у роботі  середньої ланки навчання. Перехід на НУШ» (з досвіду роботи)

 

 

 

 


5. Підсумки роботи шкільного методичного об´єднання за рік.
6. Вироблення рекомендацій до
плану роботи МО природничо-математичного циклу на наступний навчальний рік.

Завдання членам МО:

1.  Оформлення документації.

2.  Опрацювання фахової літератури.

3.  Випуск інформаційно-методичного бюлетеня з досвіду роботи над темою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник МО

 

Члени МО

 

 

Члени МО

 

 

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація

Повідомлення

 

Звіт

 

 

Обговорення

 

 

 

 

Обговорення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Травень

 

Немає коментарів:

Дописати коментар